Головне управління ДФС у Чернівецькій області інформує


Платники Буковини сплатили до державних цільових фондів

806,5 мільйонів гривень єдиного соціального внеску

Про це повідомляють в Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області. За січень-травень 2017 року платники Чернівеччини спрямували на соціальні гарантії 806,5 млн. грн., що на 187,8 млн. грн. більше за очікувані показники. Виконання планових показників за даний період становить 130,4 відсотки. Зокрема, за підсумками травня поточного року на соціальні гарантії додатково направлено 41,6 млн. грн. соціального внеску.

Вже традиційно найбільшу питому вагу в загальній сумі надходжень єдиного внеску, а це 83,8 відсотків, займає єдиний внесок нарахований роботодавцями на суми заробітної плати та винагороди за договорами ЦПХ, сума внеску склала 675,9 млн. грн. Від фізичних осіб-підприємців та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, надійшло 82,8 млн. грн., єдиний внесок нарахований на суми грошового забезпечення військовослужбовців склав 46,8 млн. грн. Єдиний внесок нарахований на суми грошового забезпечення батьків-вихователів або добровільна участь у пенсійному страхуванні склали 1,1 млн. грн.

У відомстві зазначають, оскільки заробітна плата є основним, а найчастіше, й єдиним джерелом доходів громадян, виплата зарплатні менше мінімального рівня або неофіційне працевлаштування позбавляє  робітників належного соціального захисту. Зокрема, громадяни втрачають такі права, як оплачувану щорічну відпустку й відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами, оплату лікарняного, допомогу по безробіттю й на страхування від нещасних випадків на виробництві. Окрім того, їх очікує мізерна пенсія. Саме в цьому й полягає головна небезпека зарплатні «в конвертах», тіньової зайнятості та заробітної плати нижче мінімального рівня. Тому трудові відносини між найманим працівником і роботодавцем мають бути офіційно зареєстровані у трудовій угоді, якою визначаються умови оплати праці та розмір заробітної плати.

 

ДФС України роз’яснила про застосування строків давності при організації та проведенні документальних перевірок юридичних осіб

Інформують у Головному фіскальному відомстві Буковини. Відтак, Державна фіскальна служба України з метою забезпечення належної реалізації положень статті 102 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) в частині застосування строків давності при організації та проведенні документальних перевірок, самостійному визначенні сум грошових зобов’язань платників податків, оприлюднила лист від 05.05.2017 р. № 11356/7/99-99-14-03-03-17«Про застосування строків давності при організації та проведенні документальних перевірок юридичних осіб».

Даним листом повідомляється наступне. 01 січня 2017 року набули чинності зміни, внесені до ст. 102 Кодексу Законом України від 21 грудня 2016 року N 1797-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні”.

Так, відповідно до п. 102.1 ст. 102 Кодексу, контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст. 102 Кодексу, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до ст. 39 Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної п. 133.4 ст. 133 Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше – за днем її фактичного подання.

Отже, при плануванні, організації та проведенні документальних перевірок слід враховувати, що з 01.01.2017 р. строки давності поширюються також на період, який може бути охоплений перевіркою.

З метою дотримання вимог, визначених у ст. 81 Кодексу, при зазначенні у наказі про проведення документальної перевірки, періоду діяльності, який буде перевірятися, необхідно враховувати обмеження, встановлені п. 102.1 ст. 102 Кодексу.

При цьому, якщо обчислення граничних строків визначення грошових зобов’язань здійснюється з урахуванням дати прийняття податкового повідомлення-рішення, прийнятого за результатами перевірки, то з метою дотримання строків давності, передбачених ст. 102 Кодексу, період, який може бути охоплений перевіркою, обчислюється з урахуванням дати початку перевірки, зазначеної у наказі про проведення перевірки.

Слід також звернути увагу, що у разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов’язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.

Отже, у випадках подання у періоді, що підлягає перевірці, платником податків уточнюючих розрахунків за податкові періоди, граничні терміни визначення податкових зобов’язань за якими, станом на дату початку перевірки минули, можливість проведення перевірок таких уточнюючих розрахунків та податкових декларацій передбачено абзацом другим п. 102.1 ст. 102 Кодексу.

Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов’язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов’язання (у т.ч. від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

При плануванні, організації, проведенні перевірок, нарахуванні за їх результатами грошових зобов’язань слід звернути увагу на деякі виключення щодо дотримання строків давності, визначених п. 102.1 ст. 102 Кодексу:

наявні обставини, передбачені п. 102.2 ст. 102 Кодексу, у т.ч. якщо платником не подано податкову декларацію за період, протягом якого виникло податкове зобов’язання;

перевірки щодо дотримання законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (частина шістнадцята ст. 25 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”);

перевірки, які проводяться згідно з судовими рішеннями суду (слідчого судді) про призначення перевірки, винесені ними за кримінальними справами (за період, зазначений у рішенні). У цьому випадку під час проведення контрольно-перевірочної роботи слід користуватись листом ДФС від 17.02.2017 р. N 3999/7/99-99-14-05-02-17.

У разі проведення перевірок з питань дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДФС, а також визначення за їх результатами суми грошових зобов’язань платника податків у випадках, коли Кодексом не передбачено подання декларації, застосування строків давності повинно здійснюватись з урахуванням терміну позовної давності (1095 днів).

Буковинські податкові міліціонери виявили сховище алкогольних виробів сумнівного походження на суму 1,6 мільйонів гривень

У рамках операції «Акциз – 2017» в результаті проведених оперативно-пошукових заходів, податковими міліціонерами фіскальної служби Буковини спільно з працівниками прокуратури Чернівецької області в одному із сіл на Кіцманщині виявлено та вилучено лікеро-горілчані вироби з ймовірними ознаками підробки.Про це повідомив перший заступник начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області полковник податкової міліції Сергій Гакман.

Всього за результатами проведених заходів вилучено близько 23 тисяч пляшок горілчаних виробів виробника ТОВ «Александрія-Бліг»,з марками акцизного податку України з ознаками підробки.Орієнтовна вартість вилученого фальсифікату  1,6 млн. грн.

Вилучені горілчані вироби будуть оглянуті, приєднані у якості речових доказів та зберігатимуться на ліцензійному складі.

Перейменували вулицю: чи потрібно подавати повідомлення за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією

Сокирянська ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області роз’яснює, що у разі зміни відомостей про місцезнаходження об’єкта оподаткування, у тому числі внаслідок перейменування міста, вулиці інших топонімів,  платник податків повинен надати до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни. У повідомлення зазначаються  нове та попереднє значення реквізиту, який змінився.

Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, подається протягом 10 робочих днів з дня виникнення змін у даних. При цьому у разі, якщо такі зміни підлягають державній реєстрації, то початком перебігу 10-денного строку є дата державної реєстрації змін.

Відповідно до положень Податкового кодексу  процедури обліку об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, визначені розділом VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від  09.12.2011 № 1588.

 

Чи є обмеження щодо надсилання

повторної електронної звітності протягом дня?

Сокирянська ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області повідомляє, що обмежень щодо надсилання платником податків протягом одного дня декількох звітних документів в електронному вигляді за різними податковими деклараціями немає.

Податкові документи в електронному вигляді можуть бути надіслані до контролюючих органів засобами телекомунікаційного зв’язку за звітні періоди у терміни, визначені законодавством для відповідних податкових документів у паперовій формі.

При відправленні електронних документів платник податків самостійно визначає кінцевий термін їх відправлення (враховуючи час на своєчасну доставку документів до контролюючих органів у разі можливого пошкодження телекомунікаційного зв’язку або ненадходження першої квитанції).

Якщо платник податків надіслав до контролюючого органу кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, надісланий до контролюючого органу останнім до закінчення граничного терміну, встановленого законодавством для подання податкової звітності за умови, що його було сформовано правильно, прийнято до бази даних контролюючого органу та платнику податків надійшла про це друга квитанція.

Тобто немає обмежень щодо надсилання платником податків протягом одного дня декількох звітних документів в електронному вигляді за різними податковими деклараціями.

Чи має право підприємець на загальній системі оподаткування включити до складу своїх витрат суму сплаченого військового збору?

Платниками військового збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), зокрема фізична особа – резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи (п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ).

Ставка збору складає 1,5 відс. об’єкта оподаткування, визначеного п.п 1.2 п. 16 прим.1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ (п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ).

При цьому, п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ встановлено, що об’єктом оподаткування збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи – доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.

Відповідно до п.п. 164.1.3 п. 164.1 ст. 164 ПКУ загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних оподатковуваних доходів, іноземних доходів, отриманих протягом такого звітного податкового року, доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності згідно із ст. 177 ПКУ.

Об’єктом оподаткування фізичної особи – підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця (п. 177.2 ст. 177 ПКУ).

Пунктом 177.4 ст. 177 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, зокрема суми податків, зборів, які пов’язані з проведенням господарської діяльності такої фізичної особи – підприємця (крім податку на додану вартість для фізичної особи – підприємця, зареєстрованого як платник податку на додану вартість, та акцизного податку, податку на доходи фізичних осіб з доходу від господарської діяльності, податку на майно).

Таким чином, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування не має право включати до складу своїх витрат суму сплаченого військового збору в розмірі 1,5 відс. чистого оподатковуваного доходу.

Землекористувачі та власники землі на території обслуговування Сокирянської ОДПІ сплатили понад 10 млн. гривень

На території обслуговування Сокирянської ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області юридичні та фізичні особи сплатили у січні-травні  2017 року 10 млн. 359 тис. грн плати за землю. Ці кошти були спрямовані до місцевих бюджетів регіону.

Фахівці Сокирянської ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій  області інформують, що відповідно до податкового законодавства, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у звітному році. 

В 2017 році платники Сокирянщини перерахували понад 59 мільйонів гривень єдиного соціального внеску

Протягом січня-травня поточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування становило 59,9 мільйонів гривень. Виконання індикативного показника, при цьому, забезпечено на 120 відсотків. Додаткові надходження склали  10,0 млн. гривень.

Із загальної суми надходжень у травні поточного року надійшло 13,1 млн. грн. єдиного соціального внеску. Виконання індикативного показника склало 126 відсотків. Додатково надійшло майже 3 млн. гривень.

Нагадаємо, що Законом України від 06 грудня 2016 року №1774-VІІІ „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” внесено низку змін до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464–VI „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”. Зокрема, нововведення торкнулись нарахування та сплати єдиного внеску фізичними особами – підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність. 

За січень – травень 2017 року Сокирянською ОДПІ забезпечено 114,9 млн.грн. податків і зборів до Зведеного бюджету

За січень – травень 2017 року надходження до Зведеного бюджету склали 114,9 млн.грн. податків та зборів, що перевищує минулорічні надходження  на  41,0 млн.грн.

Серед бюджетоформуючих податків, найбільшими за обсягами є податок з  доходів фізичних осіб, податок на додану вартість, плата за землю та акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання  роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

По податку на додану вартість до Державного бюджету надійшло 18,3 млн.грн. або 96,7 відсотків.

Зокрема, платниками сплачено податку на доходи з фізичних осіб 55,1 млн.грн., що на  20,9 млн.грн. перевищує  минулорічні надходження.

Акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів до місцевих бюджетів надійшло 4,0 млн.грн., що  менше  минулорічних надходжень  на 2,3млн.грн.

Надходження земельного податку та орендної плати за землю склали 10,4 млн.грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року обсяг надходжень збільшився на 1,8 млн.грн.  До місцевої скарбнички додаткового надійшло 11,8 млн.грн. 

Робота Центру обслуговування платників Сокирянської ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області  за січень – травень 2017 року

Від початку року  до Сокирянської ОДПІ звернулося 10084 суб’єктів  господарювання та громадян , щодо отримання послуг. З них надано 2683 адміністративні послуги.

Серед адміністративних послуг найбільш запитуваними є послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Так станом на 01.06.2017 року громадянам надано 1677 реєстраційних номерів облікових карток платників податків та 38-и платникам внесено до паспорта громадянина України відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією і номером паспорта.

Фахівцями Центру обслуговування платників видано 120 довідок про подану декларацію про майновий стан і доходи, 291  витягів з реєстру  платників єдиного податку, зареєстровано 125 книгу доходів і витрат платникам єдиного податку, зареєстровано 126 платників єдиного податку, видано 32 довідок про відсутність заборгованості платежів до бюджету, що контролюються органами ДФС, зареєстровано 9 реєстраторів розрахункових операцій, 157 книг обліку розрахункових операцій.

З повним переліком всіх послуг, зразками бланків та зразками заповнених заяв на отримання адміністративних послуг, телефонами для довідок ЦОП, платники податків мають можливість ознайомитись на інформаційних стендах безпосередньо приміщенні ЦОП. А також на офіційному порталі «Територіальні органи ДФС у Чернівецькій області» у розділі «Центри обслуговування платників» за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/.

Начальник ОДПІ А.М. Петрів