Анатолій Болдашев: «Нам необхідно ловити свою хвилю».


20 – 21 жовтні проходитимуть Дні Словаччини у м.Новодністровськ – 2017. Очікується приїзд багатьох іноземних гостей та українських високо посадовців. Цей захід – ще один крок в розвитку міжнародних відносин. З якою метою робиться це та які є інші плати – розповідає в інтерв’ю міський голова м.Новодністровськ Анатолій Болдашев.

– Анатолію Івановичу, прийшовши на посаду, ви цього разу почали активно розвивати міжнародні зв’язки. Це обходиться бюджету міста в певну суму коштів. Чи оправдані такі витрати?

– Звісно. Адже, аби щось отримувати, необхідно вкладати. Впевнений, що після більш як двадцяти років невизначеності Україна стоїть напередодні великого прориву. І визначальну роль тут відіграватимуть громади. Саме для цього і проводиться територіально-адміністративна реформа. Ми стали цікавими для Європи і вона вкладає в Україну кошти. Та робить це обережно, остерігаючись корупції з боку наших чиновників. Тому умови конкурсів, які ЄС проголошує для України, передбачають спільну з містами Євросоюзу реалізацію проектів. Саме з цією метою ми шукаємо для Новодністровська міста-побратими. І доволі успішно. У квітні був підписаний перший договір з Ґельницею – невеличким містом у словацьких Карпатах з надзвичайно древньою історією і прекрасними людьми. І вже сьогодні можемо говорити про те, що в результаті нещодавньої поїздки до Польщі фактично вирішено питання і другого нашого побратима. Ним буде польське місто Беч. Також невеличке і з багатою історією. Хочу зауважити, що там (в Бечі) вже зважили потенціал співпраці з Україною, тому ні пояснювати щось, ні вмовляти когось не довелося – наша пропозиція підписати договір побратимства була сприйнята з ентузіазмом.

Але й на цьому ми зупинятися не будемо, адже деякі проекти передбачають одразу трьох – чотирьох учасників. То ж нам ще є до чого прагнути. Надзвичайно вдячний Богу, що Він послав нам Едуарда Бураша, уповноваженого мера м.Кошице по співпраці з Україною. Саме він готує підґрунтя для офіційних переговорів, які ведуть до підписання договорів побратимства.

– Але ж дотепер реальних результатів цієї роботи новодністровці ще не бачили.

– Мушу заперечити. Ще минулого року завдяки успішній участі в одному з конкурсів місто отримало обладнання для діток з особливими потребами, які обслуговуються в терцентрі, на суму 162тис.грн., з яких лише 22 тисячі грн. – з міського бюджету. Нещодавно подали одразу чотири проекти на участь у конкурсі від Мінрегіонбуду на загальну суму майже 70 мільйонів гривень.

Та в цілому, варто наголосити, що робота із залучення інвестицій Новодністровською міською радою не велась впродовж довгих років. Зараз ми її розпочали, вчимося, можливо, набиваємо ґулі, але ми запустили процес, який неодмінно принесе хороші результати. Хочу нагадати новодністровцям, що такий шлях нам уже доводилось проходити. Це, наприклад, отримання Новодністровськом статусу міста обласного підпорядкування. Коли виникла ця ідея, ніхто не вірив у її реалізацію. Що це нам дало, думаю, не варто пояснювати: ми вийшли на рівень самостійної територіальної одиниці з власним бюджетом і пакетом адміністративних послуг, щоправда, дотепер ще не повним, але робота продовжується. Також мало хто серйозно сприймав мою задумку щодо відкриття у Новодністровську вищих навчальних закладів. Але ж працювали у нас і філія ЧНУ, і коледж, і багато новодністровців завдяки цьому отримали дипломи та можливість відповідного працевлаштування. Таким же неймовірним видавалось моє переконання, що за рахунок спорудження Дністровської ГАЕС має розбудовуватись й місто. І нам вдалося довести це на найвищому державному рівні. Варто зауважити, що процедура включення в Титул будови Дністровської ГАЕС інвестиційної складової зайняла, мабуть, зо п’ять років, довелось пройти сім кругів пекла, заручитися підтримкою найвищих посадовців і договір між міською радою та «Укргідроенерго» все ж був підписаний. Щоправда на той момент я вже пішов з посади міського голови, але місто дотепер отримує фінансові вливання. На жаль, через слабку позицію попередників кошти поділені ще й на район, до того ж виділялись непропорційно. За ці два роки ми дещо вирівняли ситуацію і відстояли 29 мільйонів – така ж сума надійшла у місто за всі 10 попередніх роки.

От так і зараз – працюємо на перспективу. Нещодавно, наприклад, знову подали на конкурс від Мінрегіонбуду 4 проекти на загальну суму 70 мільйонів гривень. Розумію, що всі чотири, безумовно, не виграють і навіть допускаю, що може не бути жодної перемоги. Але, як кажуть, під лежачий камінь вода не тече, тому необхідно рухатись, ловити свою хвилю.

– Ще одним не до кінця зрозумілим для новодністровців є започаткований Вами проект «Індустріальний парк».

– Це, в принципі, робиться також на перспективу, але набагато ближчу і реальнішу. Недобудовані споруди панчішної фабрики давно стоять пусткою і руйнуються. А Україна ще в 2012 році, опираючись на світовий досвід, взяла курс на розвиток виробництва шляхом індустріальних парків. Тоді, будучи заступником міського голови, саме я ініціював впровадження цієї практики. Прийшовши на нинішню посаду, продовжив цю роботу і вже у січні 2017 року наш індустріальний парк «Новодністровськ» був зареєстрований – першим в Чернівецькій області і шістнадцятим в Україні. Наразі шляхом конкурсу визначено управляючу компанію – ПАТ «Гравітон» з Чернівців. Вони вже хочуть викупити споруди «панчішки», а це приблизно 2млн.грн., на даний час проходить тендер на експертизу. Мають намір викупити і земельну ділянку. Знаю також, що недавно управляюча компанія уклала протоком намірів з японським інвестором, згідно якого уже через півроку вона має представити готові для розгортання виробництва приміщення. Це означає, що в недалекому майбутньому в рамках індустріального парку матимемо перші робочі місця. А це, ви розумієте, сьогодні є найважливішим для міста.

– Чимало критики звучить на Вашу адресу через розподіл земельних ділянок у місті.

– Тут необхідно розділити два аспекти. По-перше, згідно чинного законодавства, кожен громадянин України має право на одержання кількох категорій земельних ділянок (під с/г угіддя, гараж, житловий будинок, дачу та ін.) Першочергове право закріплене за особливими категоріями громадян. Наразі ми передаємо у приватну власність 131 ділянку, що передбачені Генеральним планом міста під будівництво саме житлових будинків, інакше кажучи, під котеджі. І, дотримуючись вимог законодавства, задовольнили в першу чергу заяви громадян з категорій учасників бойових дій, ветеранів війни та чорнобильців, які перебували на квартирному обліку. 12 ділянок, які залишилися, депутатами міської ради було вирішено розподілити дітям війни, які також мають право на першочергове отримання. Але через те, що заяв від громадян цієї категорії надійшло набагато більше – 44, то було вирішено надавати землю лише тим, хто ніколи раніше взагалі не отримував землю і має особливі заслуги перед нашим містом, тобто значний стаж роботи в підприємствах, установах та організаціях Новодністровська. За результатами аналізу поданих заяв, визначено, що такий стаж – не менше 18 років. Розумію, що це мабуть несправедливо стосовно тих людей, котрі мають, наприклад, 17 років стажу, або заробляли його десь в іншому місці, чи вже колись отримували земельні ділянки, але інакше діяти ми просто не могли, щоб бути чесними не лише перед законом і громадою, а й перед самими собою. Та й взагалі, всякий розподіл – доволі невдячна справа, адже так не буває, щоби всі залишилися задоволеними.

Другий аспект – виділення місць під тимчасові споруди. Наголошую, що в даному випадку не йдеться про земельні ділянки, а про місця під споруди для ведення підприємницької діяльності. Це також вкрай необхідно для міста, адже підприємці забезпечують заробітком не лише себе, а й створюють робочі місця для інших мешканців Новодністровська. А останнім часом створилася така ситуація, що до умовного клубу підприємців надзвичайно складно увійти новачкам, хоча бажаючих, повірте, є немало. Також хочу звернути увагу новодністровців, що паспорти прив’язки цих споруд дійсні впродовж п’яти років і якщо вноситимуться зміни до Генерального плану щодо територій, де розташовані споруди, то підприємців будуть попереджувати про необхідність звільнити місце. План-схему розташування цих споруд розробляли фахівці державного підприємства УДПІ «Укрміськбудпроект» на замовлення міської ради. Ця ж організація виконала схему розподілу прибудинкових територій, тому жодна із тимчасових споруд не планується на землях, на які мають претендувати мешканці того чи іншого будинку. Хочу наголосити, що вся процедура і створення план-схеми і її затвердження і розподілу місць проводилась відповідно до чинного законодавства: відповідні повідомлення були на сайті, проводилось громадське обговорення, на яке, на жаль, прийшло дуже небагато людей. Зацікавленість з боку громади виникла уже тоді, коли підприємці почали працювати на своїх місцях. І цей ажіотаж підігрівається політиканами, які дбають, передусім, про свої рейтинги, а не про розвиток міста. Як, в принципі, і з багатьох інших болючих проблем, що беруться на озброєння людьми, які нічого позитивного для Новодністровська не зробили. Тому хочу просити новодністровців, щоб вони добре аналізували, перш ніж вірити популістським гаслам.

Записала Віта Плитус



Міський голова Анатолій Болдашев і уповноважений мера міста Кошице (Словаччина) з співпраці з Україною Едуард Бураш


Міський голова м. Новодністровськ Анатолій Болдашев і бургомістр міста Беч Мірослав Ведрихович