Прес-служба Головного управління ДФС у Чернівецькій області інформує:


ЗАВДЯКИ ФАХІВЦЯМ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ БУКОВИНИ У МИНУЛОМУ РОЦІ ЛЕГАЛІЗОВАНО ПРАЦЮ ПОНАД 5 ТИСЯЧ «ТІНЬОВИХ» ПРАЦІВНИКІВ

Фахівцями Головного управління ДФС у Чернівецькій області впродовж січня – грудня 2017 року легалізовано працю 5237 осіб – інформують у регіональному відомстві. Та наголошують, узаконення трудових прав такої кількості «тіньових» працівників стала можлива завдяки контрольно-перевірочній роботі підрозділами доходів і зборів з фізичних осіб служби стосовно платників податків, які виплачували заробітну плату та інші доходи з порушенням вимог податкового та трудового законодавства.

В цілому, працівниками відомства у минулому році перевірено 87 господарників – юридичних і фізичних осіб, котрі мали потенційні «трудові» ризики. Як результат, роботодавцям – порушникам, які нехтували законом, додатково донараховано майже 2,3 млн гривень податку на доходи фізичних осіб та 1,5 млн гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування.

Крім того, спільно з іншими органами місцевої влади проведено 15 перевірок з виявлення несумлінних роботодавців, які виплачують заробітну плату у «конвертах». У всіх перевірених встановлено факти порушення вимог чинного законодавства. Як наслідок, донараховано податку та застосовано штрафних санкцій на суму 286,3  тис. грн.

У фіскальному відомстві наголошують, нехтування та недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці може обходитися роботодавцю штрафними санкціями на значну суму, та радять роботодавцям регіону не ігнорувати гарантований рівень мінімальної заробітної плати при нарахуванні та виплаті зарплати найманим працівникам, яка  з 1 січня 2018 року становить 3723 грн.

 

ДФС БУКОВИНИ: ХТО З ПЛАТНИКІВ ЗВІЛЬНЯЄТЬСЯ ВІД СПЛАТИ ЄДИНОГО СОЦІАЛЬНОГО ВНЕСКУ

У фіскальній службі Буковини звертають увагу на те, що листом ДФС України від 19.01.2018 № 1644/7/99-99-13-02-01-17 надано роз’яснення щодо переліку осіб, які звільнятимуться з 01.01.2018 від сплати єдиного внеску.

Відтак, звільнятимуться від сплати єдиного внеску фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які брали спрощену систему оподаткування, та члени фермерського господарства, які:

отримують пенсію за віком (у тому числі на пільгових умовах (передбачені частинами другою та третьою статті 114, пунктом 2 розділу XV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 1058 «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»));

отримують дострокову пенсію (у тому числі на пільгових умовах (передбачені частиною п’ятою статті 115, пунктом 72 розділу XV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 1058));

отримують пенсію зі зниженням пенсійного віку (у тому числі на пільгових умовах (передбачені статтею 55 Закону України від 28 лютого 1991 року № 796-ХІІ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»));

є особами з інвалідністю, незалежно від отримання пенсії або соціальної допомоги; досягли віку, встановленого статтею 26 Закону № 1058, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (незалежно від виду пенсії).

Зазначена пільга не поширюватиметься на осіб які:

отримують пенсію у зв’язку з втратою годувальника та не досягли віку, встановленого статтею 26 Закону № 1058;

отримують пенсію за вислугу років та не досягли віку, встановленого статтею 26 Закону № 1058.

Водночас звертаємо увагу на те, що дія частини четвертої статті 4 Закону № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» не поширюється на осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.

Детальніше у листі ДФС України від 19.01.2018 № 1644/7/99-99-13-02-01-17 “Про надання роз’яснення”.

 

ДФС БУКОВИНИ: АКТУАЛЬНІ ЗАПИТАННЯ – ВІДПОВІДІ ЩОДО ЗАГАЛЬНИХ ПРАВИЛ ПОДАННЯ ЗВІТНОСТІ ПРИВАТНИМИ ПІДПРИЄМЦЯМИ – ПЛАТНИКАМИ ЄДИНОГО ПОДАТКУ

За якою формою підприємцям – платникам єдиного податку слід подавати звітність?

Податкова декларація платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця подається за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 19.06.15 р. № 578 (далі – Наказ № 578, декларація).

Нагадаємо, що до форм декларацій були внесені зміни наказом Мінфіну від 17.03.17 р. № 369. Платники ЄП першої та другої груп  подають таку звітність за 2017 рік, оскільки у них звітним періодом є рік (п. 294.1 ПК).

У який строк слід подати декларацію приватним підприємцям – платникам єдиного податку?

Звітним періодом для платників ЄП першої та другої груп є рік. Отже, декларацію вони повинні подати протягом 60 календарних днів після закінчення звітного року.

Тобто за 2017 рік їм слід відзвітувати не пізніше 1 березня 2018 року.

Звітний період для платників ЄП третьої групи – квартал. Тому декларацію вони зобов’язані подати протягом 40 календарних днів після закінчення звітного кварталу.

Так, за IV квартал 2017 року їм слід відзвітувати не пізніше 9 лютого 2018 року.

Зверніть увагу! Платники ЄП першої та другої груп повинні звітувати поквартально, якщо вони (пп. 296.1.5 ПК): перевищили протягом року граничний обсяг доходу, установлений для них п. 291.4 ПК (для першої групи – 300 000 грн., для другої групи – 1 500 000 грн.); самостійно перейшли на сплату ЄП за ставками, установленими для більш «високої» групи (це друга група – для платників ЄП першої групи і третя група – для платників ЄП другої групи); відмовилися від застосування спрощеної системи і перейшли на загальну систему оподаткування.

Який останній день подання декларації, якщо граничний строк  припав на вихідний або святковий день?

У такому разі останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 49.20 ПК).

Чи потрібно подавати декларацію, якщо у звітному періоді підприємець не провадив діяльність?

Підприємці-єдинники, які не отримували протягом звітного періоду доходи і не мають об’єктів оподаткування, що підлягають декларуванню, усе одно зобов’язані подавати податкову декларацію.


Шановні журналісти!

 

Відділом організації роботи (напрямок комунікації) Головного управління ДФС у Чернівецькій області здійснюється акредитація представників засобів масової інформації на 2018 рік.

З метою включення до єдиної бази ЗМІ просимо заповнити дану форму.

Контактний тел. (0372) 54-55-76.

 

Запит на акредитацію

 

Назва ЗМІ, поштова адреса або посилання на сторінку в Інтернеті ПІБ головного редактора/керівника ЗМІ Контакти ЗМІ ПІБ/контакти журналіста, який відповідає за взаємодію з ГУ ДФС в області Електронна адреса, на яку будуть надсилатися матеріали від

ГУ ДФС

         

 

 

Щиро дякуємо за співпрацю!

З повагою, відділ організації роботи Головного  управління ДФС у Чернівецькій області

 


У БУКОВИНСЬКИХ ЦОПАХ ПЛАТНИКИ ОТРИМАЛИ ПОНАД 121,7 ТИСЯЧ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ

В цілому, впродовж січня – грудня 2017 року громадянам та суб’єктам господарювання надано 121780 тисяч адмінпослуг – інформують у відомстві. Та роз’яснюють, в регіоні функціонують 13 ЦОПів, в роботі яких задіяні 96 працівників. Відтак, в середньому кожен з даних працівників, надав відвідувачам понад 1,2 тис. адміністративних послуг.

Відтак, платники податків користувались сервісними послугами серед яких: звірка про стан розрахунків з бюджетом, консультаційна допомога щодо порядку заповнення і подання податкової звітності та з питань ведення господарської діяльності, отримання різноманітних довідок, зокрема, про доходи, наявність або відсутність податкового боргу. Також, мало місце реєстрація Книг обліку доходів і витрат, отримання витягу із Реєстру платників єдиного податку та інші послуги.

Зокрема, у минулому році платники отримали адмінпослуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки з Державного реєстру фізичних осіб – 45,4 тис. Також – 15,1 тис. платників одержали витяг з Реєстру платників єдиного податку. Сервісною послугою з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків скористались 14,5 тис. осіб.

У фіскальному відомстві нагадують, на  офіційному порталі «Територіальні органи ДФС у Чернівецькій області» у розділі «Діяльність» підрозділ «Адміністративні послуги» розміщено: інформація про місця надання адміністративних послуг та перелік інформаційних карток адміністративних послуг; бланки заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративної послуги (http://cv.sfs.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/).

 

ДФС БУКОВИНИ: ІНОЗЕМНІ ДОХОДИ ПІДЛЯГАЮТЬ РІЧНОМУ ОПОДАТКУВАННЮ

У Головному фіскальному відомстві Буковини наголошують, що згідно з п.п.14.1.55 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України до доходу, отриманому з джерел за межами України, відносять будь-який дохід, отриманий резидентами.

У разі, якщо джерело виплат доходів є іноземним, суму такого доходу включають до річного оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) – отримувача, який у такому випадку зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (п.п.170.11.1 п.170.11 ст.170 ПКУ). Дохід оподатковується за ставкою 18%.

Річну Декларацію про майновий стан і доходи, одержані громадянами у 2017 році, слід подати до територіального органу фіскальної служби за місцем своєї прописки до 1 травня 2018 року.

Слід зазначити, що відповідно до абзацу першого п.п.170.11.2 п.170.11 ст.170 ПКУ платник податку має право зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, за нормами міжнародних договорів, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України. Платник податку має визначити суму такого зменшення за зазначеними підставами в річній податковій декларації. Але це можливо лише за умови отримання від уповноваженого державного органу країни, де було одержано подарунок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Довідка має бути належним чином легалізована, якщо іншого не передбачено чинними міжнародними договорами України.

Крім цього, такий дохід є об’єктом обкладення військовим збором (п.п.1.2 п.161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ).

 

ПОДАННЯ ФІЗИЧНОЮ ОСОБОЮ ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО МАЙНОВИЙ СТАН

І ДОХОДИ У РАЗІ ПРИПИНЕННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Фахівці Головного управління ДФС у Чернівецькій області звертають увагу, що відповідно до п.п. 65.10.3 п. 65.10 ст. 65 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями, внесення до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків запису про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи здійснюється у разі внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця – з дати державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця.

Згідно з абзацами другим та третім п. 177.11 ст. 177 ПКУ фізичні особи, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

У разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.

Згідно п. 294.6 ст. 294 Податкового кодексу, у разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, яка є платником єдиного податку, останнім податковим (звітним) періодом вважається період, у якому відповідним контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення.

При цьому, згідно п.п. 65.10.8 п. 65.10 ст. 65 Податкового кодексу,  державна реєстрація припинення підприємницької діяльності або внесення до Державного реєстру запису про припинення такої діяльності фізичною особою не припиняє її зобов’язань, що виникли під час провадження підприємницької діяльності, та не знімає строків, порядків виконання таких зобов’язань та застосування санкцій за їх невиконання.

Отже, доходи, отримані після внесення запису до ЄДР про припинення підприємницької діяльності, є доходами фізичної особи.

Податок на доходи фізичних осіб регулюється нормами розд. IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ.

Якщо згідно з нормами розд. IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ окремі види оподатковуваних доходів (прибутків) не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати, але не є звільненими від оподаткування, платник податку зобов’язаний самостійно включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу податку на доходи фізичних осіб та подати річну декларацію з цього податку (п.п. 168.1.3 п. 168.1 ст. 168 ПКУ).

Податкова декларація про майновий стан і доходи затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 556). З прикладом заповнення декларації можна ознайомитись на офіційному порталі Головного управління ДФС у Чернівецькій області за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan/informatsiyni povidomlennya/321566.html

Враховуючи зазначене, фізичній особі, щодо якої до ЄДР внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця та якою подано податкову декларацію за останній звітний (податковий) період, але така фізична особа не знята з податкового обліку в контролюючому органі, декларацію про майновий стан і доходи необхідно подавати, як фізична особа (громадянин) лише у разі отримання доходів, у т. ч. дебіторської заборгованості, відповідно до вимог розд. IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ.

 


 

ДО ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ БУКОВИНИ ПИСЬМОВО ТА УСНО ЗВЕРНУЛИСЬ

396 ГРОМАДЯН

Впродовж січня – грудня минулого року до територіальних органів фіскальної служби області з письмовими заявами звернулось 345 буковинців та на особистих прийомах у посадовців служби побував 51 заявник – інформують у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області.

Проведений аналіз показує, що надсилаючи свої листи до фіскальної служби нашого краю, жителі Чернівецької області в основному ставлять питання, які стосуються податкової ти митної політики. Питома вага таких звернень до податківців – 86,6 відсотків від загальної кількості. З них, у 76-ти зверненнях запитувачі інформували про ухилення від сплати податків, щодо відмови в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків надійшло 44 звернення, 38 заявників звернулись щодо проведення контрольно-перевірочної роботи. Також громадяни звертались з запитаннями щодо загальнодержавних податків (ПДВ, акцизний податок, ПДФО) – 25 звернень та відносно адміністрування ЄСВ – 21 звернення.

Решта письмових заяв стосувались адміністрування місцевих податків, ліцензування певних видів господарської діяльності, оподаткування доходів від підприємницької діяльності, реструктуризації податкового боргу.

Окрім письмових звернень буковинці мають можливість звернутись до фіскальної служби особисто. Так, за вказаний період посадові особи фіскального відомства області провели 51 особистий прийом громадян. Відслідковуючи соціальний стан заявників, результати свідчать, що основні відвідувачі особистих прийомів – підприємці, які провадять діяльність на території області. Під час індивідуального спілкування громадяни цікавилися особливостями сплати єдиного соціального внеску та податку на доходи фізичних осіб, земельного, акцизного та єдиного податку, а також податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

У відомстві нагадують, записатись на прийом до посадових осіб ДФС Буковини можна не пізніше ніж за п‘ять робочих днів до календарної дати прийому, зателефонувавши за номером: (0372) 54-56-34. З графіком особистого прийому можна ознайомитись на офіційному порталі територіальних органів ДФС у Чернівецькій області  за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/pryimalnia-gromadian/grafik-osobistogo-priyomu/.

Письмові звернення громадян можна направляти за поштовою адресою: 58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200 А. Також звернення  приймаються на електронну пошту: cv.official@sfs.gov.ua.

 

ГРАНИЧНИЙ РОЗМІР РІЧНОГО ОБСЯГУ РОЗРАХУНКОВИХ ОПЕРАЦІЙ ДЛЯ ЗАСТОСУВАННЯ РРО ЗБІЛЬШЕНО

У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області нагадують, що 20 грудня 2017 року набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів України N 984 від 18.12.2017 р. “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 p. № 1336”. Серед змін у  Постанові передбачено збільшення граничного розміру річного обсягу розрахункових операцій, при перевищенні якого є обов’язковим застосування РРО:

 З 200 тис.грн до 500 тис. грн  при здійсненні таких видів діяльності: роздрібна торгівля через  засоби  пересувної  торговельної мережі; роздрібна  торгівля  на  ринках;- продаж  страв та  безалкогольних  напоїв у буфетах ВУЗів; роздрібна  торгівля, громадське харчування та побутове обслуговування на території закритих  військових  гарнізонів; надання послуг бібліотеками; продаж   предметів   релігійно-обрядової   атрибутики; роздрібна торгівля насінням у кіосках на території сіл; провадження діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування  та  послуг  суб’єктами  підприємницької  діяльності на території гірських сіл; надання медичних послуг виїзними бригадами та медичне обслуговування вдома; приймання від населення та реалізація через  бджільницькі торговельно-заготівельні пункти продуктів бджільництва.

З 75 тис.грн.  до 200 тис. грн при здійсненні таких видів діяльності: роздрібна торгівля та громадське харчування на території села підприємствами споживчої кооперації та сільськогосподарськими товаровиробниками, які використовують власну продукцію; роздрібна торгівля медичними і фармацевтичними товарами та надання медичних і ветеринарних послуг на території села.

Також, «спрощенцям» доцільно врахувати уточнення які з’явилося в Постанові №1336 ,  що незалежно від обраних видів діяльності платники єдиного податку ІІ та ІІІ групи, обсяг доходу яких протягом року перевищив 1 млн. гривень зобов’язані перейти на застосування РРО.

 Без застосування РРО можуть надаватися такі побутові послуги: з ремонту та встановлення побутових машин і приладів, радіоелектронної апаратури, телеантен, ремонту і складання меблів, прибирання квартир, догляду за дітьми, хворими та людьми похилого віку, фотографування, дрібного ремонту квартир, приготування їжі, прання білизни, хімічного чищення меблів, килимів та інших килимових виробів, ремонту взуття, швейних та трикотажних виробів, виробів текстильної та шкіряної галантереї, радіоелектронної апаратури, побутових машин і приладів, металевих виробів, – крім суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність на спрощеній системі оподаткування, а також тих, які застосовують працю найманих осіб.

Дія постанови N 1336 не поширюється на суб’єктів господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами.

Із переліку видів діяльності, які можуть здійснюватися без застосування РРО виключено діяльність з надання на вокзалах та у портах послуг носильниками з доставлення багажу пасажирів, а також діяльність з реалізації білетів державних лотерей.

 Тепер складання РК та ведення КОРО вимагається при роздрібній торгівлі продовольчими товарами (крім підакцизних товарів), що здійснюється фізичними особами-підприємцями, які сплачують єдиний податок.

Текст Постанови за посиланням: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/984-2017-%D0%BF

 

ПОДАТКОВУ ДЕКЛАРАЦІЮ  ПЛАТИ ЗА ЗЕМЛЮ СЛІД ПОДАТИ

НЕ ПІЗНІШЕ 20 ЛЮТОГО

Нагадують фахівці  Головного управління ДФС у Чернівецькій області. Відповідно до норм ПКУ, платники плати за землю – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі –ці положення встановлено п. 286.2 ст.286 ПКУ.

Разом з тим, платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов’язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним – це визначено у п. 286.3 ст.286 ПКУ. 

За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

Слід знати, фізичним особам нарахування сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ.

Також у відомстві  звертають увагу платників плати за землю, що наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2017 року №9 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)»внесено зміни до форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 16 червня 2015 року N 560, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03 липня 2015 року за N 783/27228 та викладено її в новій редакції – у разі подання декларації в електронному вигляді ідентифікатор форми j0602006.


 

ЗА 2017 РІК МІСЦЕВІ БЮДЖЕТИ БУКОВИНИ ОТРИМАЛИ  2 МІЛЬЯРДИ 214 МІЛЬЙОНІВ ГРИВЕНЬ ПОДАТКОВИХ ПЛАТЕЖІВ

Від платників податків регіону  бюджети територіальних громад Чернівеччини впродовж 2017 року отримали у своє розпорядження 2213,8 млн.грн податкових платежів.

Приріст надходжень до 2016 року  склав 126,7 відсотків, тобто місцеві бюджети отримали додаткове фінансування у розмірі 467,1 млн. грн. Про це повідомив в.о.начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області Віталій Шпак. «Ці кошти місцеві громади зможуть використати, зокрема, на поліпшення фінансування закладів освіти, охорони здоров’я, культури чи вирішення інших питань місцевих громад» – зазначив посадовець.

У трійці лідерів наповнення місцевих скарбничок територіальних громад із позитивною динамікою сплати, як і раніше, залишаються – податок на доходи фізичних осіб, єдиний податок та плата за землю.

Так, сума податку на доходи фізичних осіб за 2017 рік склала 1364,2 млн. грн., в порівнянні з плановими показниками додатково надійшло 72,0 млн.грн., а  в порівнянні з 2016  роком приріст склав 448,3 млн.грн. Єдиний податок досяг позначки у 327,5 млн.грн., понад планові показники додатково надійшло 39,2 млн.грн., в порівнянні з минулим роком це на 110,2 млн.грн. більше. Територіальні громади за 2017 рік отримали 288,5 млн.грн. плати за землю, сума понад планові показники склала 24,5 млн.грн., а в порівнянні з  2016 роком додатково надійшло 33,7 млн.грн.

Також суттєво поповнив місцеві бюджети регіону акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів 131,4 млн. грн.

Крім того, місцеві бюджети від бізнесу Буковини отримали за користування лісом, надрами й водою – 29,2 млн.грн., податку на прибуток – 19,9 млн. грн., за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами місцеві бюджети отримали 14,6 млн.грн.

 

БУКОВИНСЬКІ КОРИСТУВАЧІ ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ ТОРІК СПЛАТИЛИ ДО БЮДЖЕТУ ПОНАД 68,8 МЛН. ГРН.

Органами ДФС у Чернівецькій області у минулому році мобілізовано до зведеного бюджету 68,8 млн. грн. рентних платежів. Вказану суму податку сплатили підприємництво регіону, які є платниками рентної плати за спеціальне використання води, за спеціальне використання лісових ресурсів та рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин – роз’яснюють у фіскальній службі регіону.

Відтак, у минулому році суб’єкти господарювання, що використовують лісові угіддя свій обов’язок щодо сплати податку за спеціальне використання лісових ресурсів виконали в повному обсязі. Дані платники забезпечили до казни  понад 34 млн. грн.  

Також суттєві кошти надійшли від рентної сплати за користування надрами – більшее 22 млн. грн. Рентна плата за спеціальне використання водних ресурсів по сплаті до Зведеного бюджету знаходиться на третьому місці серед рентних платежів. Відтак, до бюджету надійшло більше 12,8 млн. грн.  

Слід відзначити, із загальної суми надходжень рентних платежів 39,6 млн. грн. надійшло до державного бюджету України та понад  29,2 млн.грн. – до місцевих.

 

ПОДАТОК НА ДОХОДИ ФІЗИЧНИХ ОСІБ ТА ВІЙСЬКОВИЙ ЗБІР ЗА ПРОЩЕНИЙ КРЕДИТОРОМ ІПОТЕЧНИЙ БОРГ МОЖНА СПЛАТИТИ  В РОЗСТРОЧКУ

У фіскальному відомстві Буковини зазначають, що згідно з нормами статті 164 Податкового кодексу України, дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, анульованого кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним із процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати у розрахунку на рік є додатковим благом та підлягає оподаткуванню. Із 2017 року фізичним особам – платникам податку на доходи фізичних осіб, встановлено право на сплату суми податкового зобов’язання, нарахованої на суму боргу прощеного кредитором, протягом трьох років починаючи з року, в якому задекларовано суму такого податкового зобов’язання.

Платник податку самостійно розраховує суми розстрочення таких податкових зобов’язань, та сплачує рівними частинами кожного календарного кварталу до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня, до 20 жовтня і до 20 січня).

Для оформлення розстрочки платник разом із декларацією подає до контролюючого органу письмову заяву довільної форми. В заяві вказуються дані про суму прощеного (анульованого) кредитором боргу (кредиту й/або відсотків), підтверджену відповідними документами кредитора, та стисле пояснення обставин, що призвели до виникнення необхідності здійснення розстрочення задекларованої суми податкового зобов’язання.


 

НЕРУХОМЕ МАЙНО БУКОВИНИ ЗБАГАТИЛО МІСЦЕВІ БЮДЖЕТИ

НА 23,9 МІЛЬЙОНІВ ГРИВЕНЬ

Впродовж січня – грудня 2017 року буковинські власники нерухомості перерахували до місцевих бюджетів 23,9 млн. грн., що на 11,5 млн. грн. більше надходжень 2016 року – інформують у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області.

Та деталізують, головними у сплаті податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є власники майна – юридичні особи, ними сплачено майже 14,9 млн. грн. Слід пам’ятати, що платники – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до фіскальних органів області за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

В свою чергу, внесок платників – фізичних осіб протягом 2017 року  – понад 9 млн. грн. У відомстві відзначають, громадяни сплатили податок у 2017 році за ставками і з урахуванням пільг 2016 року.

Та акцентують, у 2018 році фізичні особи будуть сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2017 рік із застосуванням минулорічних ставок і пільг. Відповідно, ставка податку буде розрахована із мінімальної зарплати на 01.01.2017 р. – 3200,0 грн.

Крім того, у регіональній фіскальній службі  наголошують, про суму нарахованого податку на нерухоме майно громадян – фізичних осіб повідомляють фіскальні органи області за місцем податкової адреси, вручаючи податкові повідомлення-рішення до 1 липня звітного року.

У разі незгоди з визначеною у податковому повідомленні сумою податку громадяни мають право звернутися до фіскальної служби за місцем реєстрації та провести звірку даних.

 

ДФС БУКОВИНИ: АКТУАЛЬНІ ЗАПИТАННЯ – ВІДПОВІДІ ЩОДО СПЛАТИ ЄДИНОГО СОЦІАЛЬНОГО ВНЕСКУ

В який термін та за якою формою подають звіт щодо сум нарахованого єдиного соціального внеску ФОП платники єдиного податку без використання праці найманих працівників?

Фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, без використання праці найманих працівників, формують та подають звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт) самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом. Звітним періодом є календарний рік.

Звіт подається за формою згідно таблиць 2, 4 додатка 5 «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 435) із зазначенням типу форми «початкова».

Звіт не подається платниками єдиного податку, які є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

При цьому, у разі самостійного визначення бази нарахування єдиного внеску фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування та які є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю та отримують відповідно до закону пенсію за віком або соціальну допомогу, формують та подають до органів доходів і зборів Звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом.

Звітним періодом є календарний рік.

Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску подається за формою № Д5 згідно з додатком 5 до Порядку № 435 із зазначенням типу форми «початкова».

Який розмір єдиного соціального внеску застосовують ФОП – платники єдиного податку з 01.01.2018?

Відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є, зокрема ФОП – платники єдиного податку.

Єдиний внесок для платників, зазначених у ст. 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22 відс. до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄСВ (частина п’ята ст. 8 Закону № 2464).

Згідно з п. 3 частини першої ст. 7 Закону № 2464 єдиний внесок для ФОП – платників єдиного податку нараховується – на суми, що визначаються такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Отже, ФОП – платники єдиного поджатку без використання праці найманих працівників, нараховують єдиний внесок у розмірі 22 відс. на суму, визначену такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464, та не менше розміру мінімального страхового внеску.

Відповідно до Закону України від 7 грудня 2017 року №2246 «Про Державний бюджет України на 2018 рік» з 1 січня 2018 року мінімальна заробітна плата у місячному розмірі становить 3723 гривні.

З 1 січня  2018  року максимальна величина бази нарахування єдиного соціального внеску (далі – ЄСВ) становить 15 розмірів мінімальної заробітної плати – 55845 грн. (15*3723,00 грн.).

Відповідно, максимальна сума ЄСВ становить 12 285,9 грн. (55845 грн. *22%);

– мінімальний страховий внесок становить 819,06 грн. (3723,00 грн. * 22%).

Фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, а також фізичні особи-підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, у 2018 році повинні сплачувати ЄСВ до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується внесок.

Яким чином можна отримати інформацію стосовно банківських реквізитів для сплати ЄСВ?

Інформацію стосовно банківських реквізитів для сплати єдиного соціального внеску можна отримати звернувшись на офіційний веб-портал «Територіальні ооргани ДФС у Чернівецькій області» у розділ «Реєстри» за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/ або до контролюючого органу за основним місцем реєстрації платника.

Чи зобов’язана фізична особа, яка зареєстрована як особа, що здійснює незалежну професійну діяльність (адвокат), сплачувати за себе ЄСВ і при цьому така особа) не є ФОП, не має найманих працівників, але сама є найманим працівником, працює на посаді юриста повний робочий день у юридичної особи (ТОВ) і остання як податковий агент сплачує ЄСВ за фізичну особу?

Осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме: наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або осіб, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність і отримують дохід від цієї діяльності, визначено платниками єдиного внеску (п. 5 частини першої ст. 4 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», далі —  Закон про ЄСВ).

Базою нарахування єдиного соціального внеску для таких платників є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

У разі якщо платником не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом про ЄСВ. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (абзац другий п. 2 частини першої ст. 7 Закону про ЄСВ).

З 01.01.2018 р. особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплачувати єдиний соціальний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Визначення бази нарахування єдиного внеску для зазначених платників у разі відсутності доходу (прибутку) у звітному році є обов’язковим згідно з нормами п. 2 частини першої ст. 7 Закону про ЄСВ.

Отже, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, є платниками єдиного соціального внеску за себе незалежно від того, чи є такі особи одночасно найманими працівниками в межах такої діяльності або підприємцями.

Чи нараховується та сплачується ЄСВ за найманого працівника, який є пенсіонером за віком?

Роботодавці нараховують єдиний внесок на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат. При цьому до зазначених виплат застосовується ставка 22 %. Отже, пільг щодо нарахування єдиного внеску на заробітну плату пенсіонерів, які є найманими працівниками, Законом про ЄСВ не передбачено.

Чи потрібно сплачувати ЄСВ пенсіонеру МВС України за вислугою років, який одночасно є приватним підприємцем  третьої групи?

Відповідно до частини четвертої  ст. 4 Закону про ЄСВ з 01.01.2018 р. особи, які досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України від 09.07.2003 р. № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі — Закон про пенсійне страхування) (60 років), звільняються від обов’язку сплати єдиного внеску за себе.

Водночас не звільняються від сплати за себе єдиного внеску фізичні особи — підприємці, яким призначено пенсію за вислугу років, на підставі частини четвертої ст. 4 Закону про ЄСВ.