НОВОДНІСТРОВСЬКИЙ ВІДДІЛ ОБСЛУГОВУВАННЯ ГРОМАДЯН


  1. Оподаткування пенсій більше не буде
  2. Членам сімей загиблих під час участі у Революції Гідності надано право дострокового виходу на пенсію за віком
  3. Більшість буковинських пенсіонерів оцінили зручність і вигідність банківського обслуговування
  4. Розширення сервісної мережі – в пріоритеті пенсійної служби краю
  5. Працівників сфери перевезення інформують: майбутня пенсія напряму залежить від соціальної стабільності
  6. Для набуття страхового стажу необхідно легально працювати
  7. Запитання – відповіді

 

Додаток на 5 арк.

 

Начальник відділу                                                                                                    Н.Якубовська

 

 


Оподаткування пенсій більше не буде

27 лютого поточного року Конституційний Суд України рішенням №1-р/2018 по справі №1-6/2018 визнав таким, що не відповідає Конституції України, тобто є неконституційним, положення абзацу першого підпункту 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України, яким передбачалось оподаткування пенсій або щомісячного грошового утримання, розмір яких перевищував 10 прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб на 1 січня звітного податкового року, а також пенсій з іноземних джерел згідно з міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Нагадаємо, що з 1 січня 2018 року оподаткуванню підлягали пенсійні виплати понад 13730 грн. в частині, що перевищує цю суму. Зокрема, в Чернівецькій області з початку року оподатковувалися пенсії 61 буковинця.

Відтак, визнані неконституційними норми Податкового кодексу України втратили чинність з дня ухвалення відповідного рішення Конституційним Судом України, яке, в свою чергу, є обов’язковим, остаточним та таким, що не може бути оскаржено.

Враховуючи зазначене, особи, пенсійні виплати яких підлягали оподаткуванню, в березні поточного року отримають пенсію в повному розмірі.

 

Членам сімей загиблих під час участі у Революції Гідності надано право дострокового виходу на пенсію за віком

21 лютого 2018 року набрав чинності Закон України №2281-VIII, прийнятий Верховною радою України 8 лютого 2018 року, яким внесено зміни до статті 115 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” щодо призначення дострокової пенсії за віком членам сімей осіб, які загинули або померли внаслідок поранення, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров’я, одержаних під час участі у Революції Гідності.

Зокрема, частину 1 статті 115 цього Закону доповнено пунктом 5, який передбачає, що відтепер право на дострокове призначення пенсії за віком мають дружини (чоловіки), якщо вони не взяли повторний шлюб, діти, які стали особами з інвалідністю до досягнення повноліття, і батьки, яким надано статус особи, на яку поширюється чинність Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, відповідно до абзацу чотирнадцятого пункту 1 статті 10 зазначеного Закону, тобто членам сімей осіб, які загинули або померли внаслідок поранень, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров’я, одержаних під час участі у Революції Гідності, а також сім’ї осіб, яким посмертно присвоєно звання Герой України за громадянську мужність, патріотизм, героїчне відстоювання конституційних засад демократії, прав і свобод людини, самовіддане служіння Українському народові, виявлені під час Революції Гідності. Такі особи матимуть право на пенсію за віком після досягнення чоловіками 55 років, жінками – 50 років та за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків і не менше 20 років у жінок. Достроково призначені пенсії до досягнення загальновстановленого пенсійного віку фінансуватимуться за рахунок коштів Державного бюджету України.

Нагадуємо також, що раніше Верховна Рада України ухвалила закон, яким, підтримавши внесення змін до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, прирівняла до учасників бойових дій учасників Революції Гідності, котрі включені до переліку осіб, які під час участі в масових акціях громадського протесту отримали тілесні ушкодження, чим законодавчо визначила статус постраждалих учасників Революції Гідності, пільги та гарантії їх соціального захисту.

 

Більшість буковинських пенсіонерів оцінили зручність і вигідність банківського обслуговування

Кількість буковинських пенсіонерів, котрі виявили бажання одержувати пенсії через установи банків, постійно зростає – їх більшість уже змогла відчути й оцінити переваги цього способу отримання виплат. Зокрема, станом на 1 березня 2018 року ним послуговується 115, 8 тисячі осіб, що на 2,1 тисячі більше порівняно з відповідним періодом минулого року.

Завдяки здійсненню пенсійних виплат через банківські установи за два місяці нинішнього року в Чернівецькій області заощаджено 7 млн. грн., що на 2,5 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Ці кошти є вагомим  ресурсом для подальшого підвищення пенсій та вже сьогодні спрямовуються на здійснення виплат.

Отож, зрозумівши переваги пенсійних виплат через банківські установи, одержувачі соціальних виплат сприяють підвищенню свого ж достатку. Це вигідно і Пенсійному фонду, і банкам, і пенсіонерам.

 

Розширення сервісної мережі – в пріоритеті пенсійної служби краю

Якщо пенсіонер чи людина, яка тільки збирається вийти на пенсію, хоче звернутися до Пенсійного фонду України, зазвичай вона йде до найближчого управління. Принцип «чим ближче до дому, тим краще» у повсякденному житті відіграє вирішальну роль. Саме тому пенсійна служба щодня розширює сервісну мережу. І тепер, крім місцевих управлінь, з’являються пункти надання пенсійних послуг за їх межами – це робочі місця фахівців Фонду в територіальних громадах, агентських пунктах, центрах надання адміністративних послуг.

Існує невелика різниця між переліком послуг, що надають у місцевих управліннях та у віддалених точках. Зокрема, у місцевому управлінні можна отримати відповіді на всі пенсійні запитання: призначення та перерахунок пенсії, видача пенсійних посвідчень, підтвердження на комісії стажу роботи на пільгових умовах, інформації з Державного реєстру застрахованих осіб.

У віддалених пунктах обслуговування можна отримати консультацію, замовити та одержати необхідну довідку про розмір пенсії або перебування на обліку, виписку з облікової картки застрахованої особи, записатися на прийом до керівництва Фонду області та його структурних підрозділів, подати заяву про переведення виплати пенсії за новим місцем проживання, зміну способу виплати пенсії. Проте для пенсіонера, якому потрібно вирішити елементарні пенсійні питання, а стан здоров’я не завжди дозволяє тривалі подорожі, вигідніше скористатися послугами в таких віддалених пунктах.

Однак для розв’язання пенсійних проблем не завжди потрібно кудись їхати чи йти. Щоб відповідати новим зразкам обслуговування пенсійна служба пропонує дистанційні сервіси. Один із найзручніших – Веб-портал електронних послуг. Дедалі більше громадян сьогодні зупиняють свій допитливий погляд саме на ньому, тому що цей інструмент дає змогу пенсіонерам, не виходячи з дому, отримувати широкий спектр пенсійних послуг, а застрахованим особам – ще й контролювати свого роботодавця.

А для тих, хто звик користуватися старим добрим телефоном, завжди є можливість отримати консультацію, зателефонувавши на «гарячу лінію». Фахівці нададуть роз’яснення з пенсійного законодавства, підкажуть, куди звернутися для докладнішого розгляду питання. Усі контактні телефони можна дізнатися на сайті Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області http://pfu-cv.gov.ua

Отже, вибирайте зручний саме для вас спосіб отримання інформації з пенсійного забезпечення.

 

Працівників сфери перевезення інформують: майбутня пенсія напряму залежить від соціальної стабільності

Ми звикли скаржитися на погані дороги, медичне обслуговування, забезпеченість загальноосвітніх закладів, малі розміри пенсійних виплат, однак не замислюємося звідки беруться кошти, які спрямовуються на фінансування витрат для їх утримання.

Безпосередньо левову долю у надходженнях до бюджету Пенсійного фонду є надходження від єдиного соціального внеску, базою нарахування якого є фонд оплати праці працівників, зайнятих на підприємствах, установах, організаціях та у фізичних осіб-підприємців. Мінімізація роботодавцями заробітної плати працівників та їх зайнятості впливає не лише на надходження платежів до бюджету Пенсійного фонду, які спрямовуються на здійснення пенсійних виплат, а й на набуття страхового стажу працівників, необхідного для отримання соціальних та пенсійних виплат, а також на розмір пенсійної виплати при досягненні пенсійного віку.

Однією із сфер економічної діяльності, в якій спостерігається низький рівень заробітної плати працівників в області, є  транспорт, а відповідно працівники є найбільш незахищеними. За даними звітності страхувальників середній рівень оплати праці у сфері транспорту ледь перевищує 4,3 тис.грн., у тому числі у сфері пасажирських перевезень – 3,2 тис.грн. При цьому, 19,5% працівникам галузі роботодавці нараховують заробітну плату менше законодавчо встановленого розміру.

Задекларований роботодавцями, які здійснюють діяльність у сфері перевезень, середній рівень заробітної плати працівників є вкрай низьким, при тому, що від їх соціальної стабільності, морального стану та впевненості у завтрашньому дні, залежить і безпека руху на транспорті, особливо пасажирського, так як водії відповідають ще й за безпеку громадян.

Тому звертаємося з проханням до усіх роботодавців, забезпечте достойний рівень оплати праці працівників, від якого залежить їх соціальна стабільність сьогодні та рівень пенсійного забезпечення в майбутньому!

 

Для набуття страхового стажу необхідно легально працювати

З 1 січня 2018 року мінімальний страховий стаж, необхідний для призначення пенсії за віком, становить 25 років і поступово збільшується щороку до 2028 року на 1 рік.

Для набуття страхового стажу необхідно легально працювати, а роботодавець зобов’язаний нараховувати та виплачувати заробітну плату не нижче мінімальної (з 01.01.2018 – 3273 грн.) та сплачувати єдиний соціальний внесок у розмірі не нижчому, ніж мінімальний страховий внесок (з 01.01.2018 – 819,06 грн.).

Законодавче визначення розміру мінімальної заробітної плати не надихнуло роботодавців нашої області на турботу про найманих працівників, які створюють для них матеріальні блага, а, навпаки, спонукало їх на пошук шляхів мінімізації своїх витрат за рахунок заробітної плати та податків на неї.

На різних сайтах зустрічаються непоодинокі консультації для роботодавців, яким чином мінімізувати сплату податків та внесків, що сприятиме заощадженню для них фінансових ресурсів. І роботодавці користуються такими консультаціями, однак, при цьому, не задумуються над майбутнім працівників.

В області понад 16,0 тис. працівників зайняті неповний робочий час та понад 3,7 тис.осіб працюють за договорами цивільно-правового характеру. Слід зазначити, що такі працівники, в основному, отримують винагороду за свою працю нижче розміру мінімальної заробітної плати, у зв’язку з чим потрапляють у зону ризику на набуття необхідного страхового стажу для призначення окремих соціальних та пенсійних виплат, а також не зможуть розраховувати на пенсійну виплату більшу, ніж мінімальний розмір, при досягненні пенсійного віку.

Дуже важливо, щоб при неповній зайнятості працівника, у разі, якщо сума нарахованої заробітної плати є нижчою за розмір мінімальної заробітної плати, роботодавець нараховував і сплачував єдиний соціальний внесок у розмірі не нижче мінімального. Лише у такому випадку до страхового стажу буде зараховано повний місяць.

Що ж стосується договорів цивільно-правового характеру, то роботодавці здійснюють нарахування та сплату єдиного соціального внеску на нараховану за виконання обсягу роботи винагороду. Як свідчить аналіз звітності страхувальників, така винагорода коливається від 300 до 800 грн., та, відповідно, розмір єдиного соціального внеску є нижчим за мінімальний.

Головне управління Пенсійного фонду України звертається до Вас, шановні громадяни з проханням працевлаштовуватися лише легально! При працевлаштуванні за основним місцем роботи погоджуйтеся лише на укладання трудового договору та на гідний Вас рівень оплати праці! Цікавтеся у роботодавця про нарахування та сплату єдиного соціального внеску.

А найкраще, для того, щоб володіти інформацією про страховий стаж та нараховану роботодавцем заробітну плату, пропонуємо зареєструватися на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

 

Запитання – відповіді

«У 2014 році мені була призначена пенсія відповідно до Закону України “Про державну службу”. Після призначення пенсії я продовжував працювати та мене перевели на вищу посаду. Чи маю я право сьогодні звернутись за призначенням пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» №889–VІІІ від 10.12.2015 з нової посади?»

З 01.05.2016 діє Закон України «Про державну службу» №889–VІІІ від 10.12.2015. З прийняттям цього Закону Закон України “Про державну службу” № 3723-ХІІ від 16.12.1993  втратив чинність, крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 Прикінцевих та перехідних положень Закону №889–VІІІ.

Умови призначення пенсій державним службовцям відповідно до нового Закону визначені Порядком призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 № 622.

Порядком передбачено, що право на призначення пенсії державного службовця на умовах Закону №889–VІІІ мають особи, яким, зокрема, не призначалася пенсія відповідно до Закону України “Про державну службу” № 3723-ХІІ від 16.12.1993, який діяв до 01.05.2016.

Отже, оскільки Вам призначено пенсію державного службовця відповідно до Закону України “Про державну службу” № 3723-ХІІ від 16.12.1993, відсутні підстави для призначення пенсії в рамках дії нового Закону.

«Які умови встановлення надбавки непрацюючим пенсіонерам, які мають на своєму утриманні дітей до 18 років?»

Чинним законодавством України передбачено, що, у випадку, якщо особа, яка звертається за пенсією, має на своєму утриманні неповнолітніх дітей, то до пенсії встановлюється відповідна надбавка. Умови встановлення такої надбавки визначені постановою Кабінету Міністрів України “Про підвищення рівня пенсійного забезпечення громадян” від 16.07.2008 № 654.

Цією постановою, зокрема, передбачено, що непрацюючим пенсіонерам, які мають на своєму утриманні дітей до 18 років, виплачується надбавка до пенсії у розмірі 150 гривень на кожну дитину. Тобто, є дві умови, при виконанні яких особа набуває право на встановлення такої надбавки:

– припинення роботи або зняття з реєстрації як фізичної особи-підприємця;

– перебування на утриманні пенсіонера  дитини віком до 18 років.

Така надбавка виплачується непрацюючому пенсіонеру за умови надання наступних документів:

– свідоцтв про народження дітей;

– довідки з органів праці та соціального захисту населення з приводу того, що жоден з батьків не отримує соціальну допомогу на кожного з дітей;

– довідки, що засвідчує факт перебування на утриманні непрацездатних членів сім’ї, зокрема, це можуть бути довідки житлово-експлуатаційних або інших організацій з місця проживання (реєстрації), або довідки органів місцевого самоврядування.

«Отримую пенсію за померлого чоловіка, який був ліквідатором наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Як можна змінити розмір пенсії, чула, що можна отримувати власну пенсію за віком та половину пенсії чоловіка?»

Відповідно до ст. 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” дружини, які втратили годувальника із числа постраждалих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, мають право на призначення пенсії у зв’язку з втратою годувальника. Порядок обчислення такої пенсії та розмір щомісячної компенсації сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210.

У випадку, якщо особа, якій призначено пенсію у зв’язку з втратою годувальника, бажає отримувати інший вид пенсійної виплати, на який має право (зокрема, за віком, по інвалідності), проводиться переведення з одного виду пенсії на інший. При цьому, враховуючи норми ч. 3 ст. 45 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, таке переведення здійснюється на підставі відповідної заяви з дня її подання.

Щодо можливості отримання одночасно двох видів пенсії інформуємо наступне.

Відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (надалі – Закон 1058) призначаються такі види пенсійних виплат:

пенсія за віком;

пенсія по інвалідності;

пенсія у зв’язку з втратою годувальника.

Згідно з статтею 10 Закону 1058 особі, яка має одночасно право на різні види пенсії призначається один із цих видів пенсії за її вибором.

Згідно з п. 13 Прикінцевих положень Закону 1058, у разі якщо особа має право на отримання пенсії відповідно до законів України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” та цього Закону, призначається одна пенсія за її вибором.

Отже, чинним законодавством України не передбачено можливості отримання одночасно двох видів пенсії (наприклад, власну пенсію за віком та 50 % розміру пенсії померлого годувальника).

Одночасно зазначимо, що у випадку, якщо особа бажає перевірити доцільність переведення на інший вид пенсії, вона має право звернутись до органу Пенсійного фонду, в якому перебуває на обліку, із відповідною заявою.

Звертаємо увагу, що однією з послуг, які надає пенсійна служба, є розгляд заяв про попередній прорахунок розміру пенсії та визначення найбільш доцільного виду пенсійного забезпечення, на який особа має право.

«Я народилася в 1962 році, маю стаж 28 років. У якому віці зможу вийти на пенсію та скільки стажу для цього потрібно?»

Відповідно до ст.26 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, особи 1962 року народження, незалежно від статі, зможуть реалізувати право на пенсійне забезпечення після виповнення 60-ліття за умови, що на час досягнення цього віку матимуть не менше 29 років страхового стажу. За наявності 28 років страхового стажу ви зможете вийти на пенсію за віком після досягнення  63-річчя.