Прес-служба Головного управління ДФС у Чернівецькій області інформує:


НА БУКОВИНІ МАЙЖЕ 15 ТИСЯЧ ПОДАТКОВИХ БОРЖНИКІВ

Державна Фіскальна служба України на головній сторінці офіційного порталу оприлюднила перелік суб’єктів господарювання, які мають податковий борг – про це повідомив заступник начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області Іван Матіос.

Згідно з цими даними,  продовжує Іван Миколайович, в області на початок березня цього року налічувалося 14948 підприємств та підприємців, які мали податковий борг, а сума боргу до Зведеного бюджету складала 205,3 млн. грн. Разом з тим, необхідно відмітити, що впродовж січня – лютого 2018 року податковий борг зменшився  на 203,5  млн. грн. або на 49,8 відсотків.

Суттєві суми боргу мають ряд бізнесменів. До прикладу, в бюджет заборгувало  майже 14,0 млн. грн. ПАТ «Укрнафта», ТОВ «Стейл Оіл» – 9,7 млн. грн., ДП «Чернівецький облавтодор» – 9,5 млн. грн., ДП ДАК «Хліб України» Чернівецький КХП – майже 7,0 млн. грн., Берегометське ССТ – 4,5 млн. грн., ТзОВ «Буковинська агропромислова компанія» – 4,1 млн. грн.

Також Іван Миколайович розповів які заходи впливу на боржників використовують фіскали. Серед основних назвав, опис майна боржників в податкову заставу та його реалізація, звернення до суду щодо надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок стягнення готівкових (безготівкових) коштів, звернення щодо стягнення на активи фізичних осіб через органи державної виконавчої служби, адміністративний арешт майна. Питання погашення боргу лишається проблемним – саме тому кожен робочий день націлено на забезпечення надходжень до бюджетів використовуючи усі важелів впливу згідно норм ПКУ.

Ще посадовець, закликав представників бізнес- спільноти здійснювати  перевірку надійності ділових партнерів щодо сумлінності сплати податків до бюджету. Для того, щоб дізнатися про наявність заборгованості, бізнесмен може переглянути Перелік на сайті, особисто звернутися до органів податкової служби, а також скористатися електронним сервісом «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера». Використання сервісу є більш прийнятним і дозволяє досить швидко отримати результат. Даний сервіс надає можливість кожному відвідувачу перевірити статус перебування на обліку в органах ДПС, а також дізнатися фактичний стан розрахунків такого платника податків з бюджетом. Крім власної заборгованості, можна також перевірити і заборгованість контрагента. Для цього необхідно знати його код ЄДРПОУ/ІПН або ж точне найменування.

Електронний сервіс Державної фіскальної служби України «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»  розміщено на головній сторінці офіційного порталу ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/businesspartner. Перелік божників за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/pereliki-/296361.html

 

З 21 БЕРЕЗНЯ 2018 РОКУ НОВІ РАХУНКИ ДЛЯ СПЛАТИ ЗА ЛІЦЕНЗІЇ НА РОЗДРІБНУ ТОРГІВЛЮ АЛКОГОЛЕМ ТА ТЮТЮНОМ

З метою впорядкування обліку коштів з 21 березня 2018 року ДКСУ в Чернівецькій області розблоковує розрахункові рахунки в розрізі районів для сплати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами – про це повідомили у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області.

Також у фіскальному відомстві акцентують увагу ліцензіатів на обов’язковому дотриманні п.34 та п.38 Тимчасового порядку  видачі ліцензій на право імпорту, експорту, оптової торгівлі спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, що затверджений Постановою КМУ від 13 травня 1996 р. N 493.

Зокрема, п 34 передбачено, що видача ліцензій здійснюється тільки за  умови фактичного надходження 1/4 частини встановленої річної плати за ліцензію до відповідного бюджету,  яке перевіряється уповноваженою на видачу ліцензій особою на підставі поданої заявником копії платіжного доручення (з відміткою банку про сплату), та  довідки відповідного фінансового органу про фактичне надходження коштів до бюджету.

Щодо п. 38, то необхідно враховувати наступні вимоги – з наближенням  терміну поточної щоквартальної плати за ліцензію суб’єкт підприємницької діяльності  зобов’язаний зробити наступний внесок до відповідного бюджету в розмірі 1/4 річної суми та подати документи, перелічені в пункті 34 цього Порядку, органу яким зареєстровано ліцензію, для внесення чергової відмітки до ліцензії та журналу обліку видачі ліцензій про дату початку і закінчення наступного граничного терміну дії ліцензії.

Ознайомитись з реквізитами рахунків для сплати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами можна на офіційному порталі територіальних органів ДФС у Чернівецькій області за посиланням: (http://cv.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/). 


З ОФІЦІЙНИХ ДОХОДІВ БУКОВИНЦІВ ДО КАЗНИ НАДІЙШЛО

ПОНАД 325,5 МЛН ГРН. ПОДАТКУ НА ДОХОДИ ФІЗИЧНИХ ОСІБ

Впродовж двох місяців 2018 року платники Чернівецької області перерахували до зведеного бюджету більше 325,5 млн грн. податку на доходи фізичних осіб. Слід зазначити, що цьогоріч простежується позитивна динаміка при сплаті податку, оскільки буковинці сплатили до казни на 76  млн. грн. більше ніж торік – розповідає очільник фіскального відомства Буковини Віталій Шпак.

Та зауважує, з даної суми, значна частка податку надійшла до місцевих бюджетів – 241,2 млн. грн. Також – 84,3 млн. грн. ПДФО платники сплатили до державного бюджету. В тому числі, податкові агенти перерахували до казни з відсотків за депозитами вкладників банків та фінустанов області 3,9 млн.грн.

Податок на доходи фізичних осіб має загальнодержавне значення. В цілому, до місцевих бюджетів спрямовується 75% обсягу ПДФО, а до Державного бюджету – 25%.

Відтак, суми податку на доходи фізичних осіб, які надходять до регіональних скарбниць дають можливість місцевим органам влади забезпечити належне функціонування закладів бюджетної сфери та самостійно вирішувати питання стосовно соціально-економічного розвитку громад – наголошує посадовець.

 

ДО ЗАВЕРШЕННЯ ДЕКЛАРАЦІЙНОЇ КАМПАНІЇ – 2018

ЗАЛИШИЛОСЬ 40 ДНІВ

У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області нагадують, що з 01 січня 2018 року розпочалася  деклараційна кампанія – 2018. Громадяни зобов’язані включити суму отриманих доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати не пізніше 02 травня 2018 року річну податкову Декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного 2017 року, а також нарахувати і сплатити до бюджету податок з таких доходів за ставкою 18 % до 01 серпня 2018 року та військовий збір за ставкою 1,5 %.

З детальною інформацією щодо порядку заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи та її формою Ви можете ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2018

 

ДФС БУКОВИНИ: АКТУАЛЬНІ ЗАПИТАННЯ – ВІДПОВІДІ ЩОДО ПОРЯДКУ ЗАСТОСУВАННЯ  РЕЄСТРАТОРІВ РОЗРАХУНКОВИХ ОПЕРАЦІЙ

Чи обов’язково при реалізації товарів чи наданні послуг використовувати цінники?

Відповідно до п.8 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України.

Чи зобов’язані СГ щоденно друкувати на РРО фіскальні звітні чеки та забезпечувати їх зберігання в КОРО?

Відповідно до п.9 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.

Яка передбачена відповідальність за нероздрукування (незберігання) фіскального звітного чеку?

За незберігання первинних документів до платників податку можуть бути застосовані штрафи відповідно до п. 121.1 ПКУ, зокрема незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст. 44 ПКУ строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Крім того, нероздрукування (незберігання) фіскального звітного чеку тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб суб’єкта господарювання відповідно до ст. 1551 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Чи необхідно застосовувати РРО ФОП – платнику єдиного податку при продажу вживаних технічно складних побутових товарів, у яких закінчився гарантійний строк експлуатації?

Відповідно до п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями реєстратори розрахункових операцій не застосовуються, зокрема платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

Норми п. 296.10 ст. 296 ПКУ не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Разом з тим, п. 6 ст. 9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями встановлено, що РРО та розрахункові книжки не застосовуються під час продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які належать відповідно до ПКУ до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Відповідно до ст. 2 Закону № 265 термін «технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту» для цілей Закону № 265 вживається у значенні, наведеному в Законі України від 12 травня 1991 року № 1023-XII «Про захист прав споживачів» із змінами і доповненнями.

За поданням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 березня 2017 року № 231.

Слід зазначити, що винятків щодо можливості незастосування РРО для товарів, які були раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено.

Таким чином, у разі торгівлі фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку технічно складними побутовими товарами, що були раніше у використанні, незалежно від їх гарантійного строку експлуатації, розрахунки мають проводитись із застосуванням РРО.