РЕФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ЖКГ


9 червня 2018 року набув чинності закон №1581-д «Про житлово-комунальні послуги», який експерти і політики називали ключовим кроком в реформуванні галузі. Новий закон стосується всіх українців, але найбільше все ж таки містян.

Закон передбачає, що на ринку комунальних послуг буде лише троє гравців — це споживачі, тобто мешканці квартир, управителі та виконавці комунальних послуг.

Основна функція управителя — забезпечити належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб, належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території.

Закон встановлює новий порядок укладення договорів на отримання комплексу житлово-комунальних послуг — водо-, газо-,тепло- електропостачання, вивезення сміття, послугу управління будинком тощо.

Йдеться, зокрема, про регулювання відносин між мешканцями і тими, хто надає житлово-комунальні послуги. Документ покликаний перевести ці відносини у ринкову площину і надати нові можливості співвласникам будинків.

ЖЕКи у розумінні нового закону можуть бути управителями. Усе залежить від волі та активності співвласників. Якщо вони бажають самостійно обрати іншого управителя, ніж той ЖЕК, що наразі надає послуги, погодити із ним перелік робіт та послуг, та відповідно ціну, закон дає таким співвласникам всі можливості для реалізації цього бажання.

Хто буде підписувати договір?

У Законі передбачені кілька варіантів укладання договору з управителем. Співвласники будинку можуть домовитися на зборах, обрати управителя та делегувати від себе представника, який від імені мешканців підпише договір.

Якщо у будинку вже створене ОСББ і співвласники хочуть частину або всі функції з управління передати управителю, то договір з управителем підписує голова ОСББ.

Якщо ОСББ немає і співвласники будинку не проявляють ініціативи щодо найму управителя, то його за відповідним зверненням співвласників призначає виконавчий орган місцевої ради на основі конкурсу керуючись прикінцевими положеннями Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» та постановою КМУ №150 від 16.04.2016 року.

В цьому випадку договір з управителем підписує уповноважена особа органу місцевого самоврядування. Ціну послуги у такому разі пропонує учасник конкурсу, а конкурсна комісія узгоджує її своїм рішенням.

 

Так, згідно частини 5 статті 13 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирних житлових будинках»,  у разі якщо протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об’єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок.

У такому разі ціна послуги з управління багатоквартирним будинком визначається за результатами конкурсу, який проводиться в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, а договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком строком на один рік від імені співвласників підписує уповноважена особа виконавчого органу відповідної місцевої ради, за рішенням якого призначено управителя.

Виконавчий комітет Новодністровської міської ради своїм рішенням від 05 грудня 2018 №175/14 затвердив управителя багатоквартирного житлового фонду м.Новодністровськ – ТОВ «Аванті+» та доручено заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів, начальнику управління з питань економічного розвитку, торгівлі та інвестицій Новодністровської міської ради Гінгуляку О.М. укласти договори про надання послуг з управління багатоквартирними будинками житлового фонду м.Новодністровськ з ТОВ «Аванті+».