Дешевше, але складніше. Безготівковий спосіб оплати за комуналку.


Основне завдання органів місцевого самоврядування – створювати належні умови для проживання громади та вирішувати проблеми окремих мешканців. Тож природно, що громадяни звертаються до місцевої влади з усіх питань, які часом навіть не входять до компетенції міської ради.

Звернення до міського голови від групи пенсіонерів, шанованих у місті людей, стосовно способів оплати за комунальні послуги не могло залишитися поза увагою. У зв’язку з тим, що порушене питання хвилює багатьох мешканців міста, відповідь переноситься в публічну площину.

Люди просять повернути каси для розрахунків за житлово-комунальні послуги для того, щоб не оплачувати за обслуговування фінансовим установам. Передусім варто зазначити, що з усіх житлово-комунальних послуг, які отримують мешканці Новодністровська, лише послуги з водопостачання та водовідведення надаються підприємством, заснованим міською радою. Всі інші забезпечуються комерційними структурами (утримання будинків та прибудинкових територій, вивіз та утилізація ТПВ, електропостачання, газопостачання інтернет-послуги тощо). Новодністровська міська рада як орган місцевого самоврядування не має права втручатися в діяльність суб’єктів господарювання, тож рекомендувати, яким чином вони повинні проводити розрахунки, не може.

Водночас треба зауважити, що перенесення процесу розрахунків у каси збільшить вартість послуги на суму витрат, що необхідна для утримання приміщення та персоналу. Безготівковий спосіб оплати, навпаки, здешевлює процедуру. Кожен абонент може підібрати для себе саме той варіант, який йому найвигідніший. Наприклад, пенсіонери, які є клієнтами «Ощадбанку», в мобільному додатку «Ощад24» можуть сплачувати за всі послуги безкоштовно. В терміналі для клієнтів цього банку передбачена плата по 1 гривні за кожну послугу, в касі – по 3 гривні. Всім іншим користувачам – 10 гривень. До речі, керівництво ТОВ «Аванті+» прийняло рішення про відшкодування 50% вартості за обслуговування своїх клієнтів в «Ощадбанку», тож сплата за кожну послугу цього підприємства вартує для користувача 5 гривень.

Аналогічно працює і «ПриватБанк»: в мобільному додатку «Приват24» послуга надається безкоштовно, в терміналі – по 5 гривень, в касі – по 15 гривень за кожну послугу. У відділенні «Укрпошти» тариф на оплату послуг становить 9 гривень (платіж більше 1 000грн – 10грн.) Там же можна оплатити й банківською карткою.

Зрозуміло, що впоратися з технічними пристроями літнім людям дуже непросто, тому їм на допомогу завжди готові прийти спеціалісти-консультанти банків, які працюють у відділеннях.

В процесі надання – отримання житлово-комунальних послуг нерідко виникають непередбачувані, нештатні ситуації, що стосуються конкретної особи. Вирішити їх за телефоном іноді складно. Саме для того, щоб новодністровці могли отримувати консультативну, інформаційну допомогу безпосередньо від надавачів послуг, Новодністровська міська рада ініціює створення в управлінні «Центр надання адміністративних послуг» робочих місць для представників газопостачальних та енергопостачальної компаній. Наразі ведуться переговори.